WhatsApp Business API Görüşme Maliyetleri
WhatsApp Business API Hesaplayıcı, işletmelerin WhatsApp’ı iletişim aracı olarak kullanmanın maliyetini tahmin etmelerine yardımcı olan pratik bir araçtır. Bu hesaplayıcı, işletmelerin göndermeyi ve almayı planladıkları mesaj sayılarına dayanarak tahmini maliyetlerini belirlemelerine olanak tanır.
Sohbet, bir işletmenin WhatsApp API kullanarak müşterileriyle gerçekleştirdiği iletişimleri ifade eder. İşletmeler, müşterileriyle gerçekleştirdikleri her bir görüşme için ücretlendirilir. Bir konuşma, bir mesaj gönderildiğinde başlar ve bu oturum 24 saat boyunca devam eder. Bu 24 saatlik süre içinde gönderilen tüm mesajlar, aynı görüşmenin bir parçası olarak kabul edilir. İlk mesaj gönderildikten sonra 24 saat içinde bir yanıt alındığında, bu süreç devam eder.
Ancak, eğer 24 saat içinde bir mesaj gönderilmezse ve müşteri tarafından bir sonraki mesaj iletildiğinde, yeni bir görüşme başlar ve bu yeni görüşme için ayrı bir ücretlendirme yapılır.
WhatsApp Business API’nin kullanım maliyetleri, işletmelerin bu temel dinamiklere dayanarak iletişim stratejilerini planlamalarına olanak tanır.
Sıkça Sorulan Sorular
Görüşme Bazlı Fiyatlandırma, işletmelerin 24 saatlik bir oturum boyunca WhatsApp Business Platformunda iletilen tüm mesajları kapsayan görüşme başına ücretlendirildiği bir fiyatlandırma modelidir.
WhatsApp Business Platformundaki görüşmeler, WhatsApp Business Platformu aracılığıyla bir işletme ile müşteriler arasındaki etkileşimlerdir. Bu konuşmalar kullanıcı veya işletme tarafından başlatılır ve hem serbest biçimli hem de önceden yazılmış şablon mesajları içerebilir.
Yardımcı program görüşmeleri, devam eden bir işlemle ilgili güncellemeler, satın alma sonrası bildirimler veya yinelenen fatura beyanları gibi belirli bir talep veya işlem konusunda müşterilere yardımcı olan görüşmelerdir.
Kimlik doğrulama konuşmaları, işletmelerin kullanıcıların kimliğini tek seferlik kodlarla doğrulamasına olanak tanır. Bu, yeni bir hesap oluştururken veya kayıp bir şifreyi kurtarırken olduğu gibi, oturum açma işlemi sırasında birden fazla adımda gerçekleşebilir.
Kullanıcı tarafından başlatılan tüm görüşmeler hizmet görüşmeleri olarak kategorize edilir. Hizmet görüşmeleri, yardım istemek veya herhangi bir sorunu çözmek için müşteri tarafından başlatılan bir görüşme türüdür. Hizmet görüşmelerine örnek olarak müşteri desteği, teknik destek ve genel sorular verilebilir.
İşletmeler, 24 saatlik müşteri hizmetleri penceresi içinde gerçekleşen gelen konuşmalar için ücretlendirilmeyecektir. Bu, işletmelerin bu süre zarfında herhangi bir maliyete maruz kalmadan kullanıcılara serbest biçimli mesajlarla yanıt verebileceği anlamına gelir. Ancak, bir işletme bir kullanıcıya yanıt verirken şablon bir mesaj kullanırsa veya şablon bir mesajla bir görüşme başlatırsa, şablon kategorisine göre yeni bir görüşme açacak ve ücrete tabi olacaktır.
İşletmeler, 24 saatlik müşteri hizmetleri penceresi dışında kullanıcılara gönderdikleri mesaj sayısına bağlı olarak giden görüşmeler için ücretlendirilir. Bu mesajların maliyeti ülkeye göre değişir ve mesaj uzunluğu ve hedef gibi faktörlerden etkilenebilir. İşletmeler, giden mesajlaşma stratejilerini ve maliyetlerini yönetmek ve optimize etmek için platform tarafından sağlanan mesajlaşma araçlarını da kullanabilir.
24 saatlik bir oturum, işletmelerin ve müşterilerin ek ücret ödemeden şablon mesajlar da dahil olmak üzere istedikleri sayıda mesaj gönderip alabilecekleri sabit bir süredir. Her 24 saatlik oturum, iletişim işletme veya kullanıcı tarafından başlatıldığında başlayan tek bir ücretle sonuçlanır.
Her ay kullanıcı tarafından başlatılan ilk 1.000 görüşme her WhatsApp Business hesabı için ücretsizdir. İşletmeler tarafından başlatılan konuşmalar ücretsiz katmana dahil değildir. Ücretsiz katman, WhatsApp Business Hesabı ile ilişkili zaman dilimine göre aylık olarak güncellenecektir.
Kullanıcılar, WhatsApp’a Tıklayan Reklamlardaki harekete geçirici mesaj düğmelerini veya Facebook Sayfasındaki harekete geçirici mesaj düğmelerini kullanarak işletmelere mesaj gönderdiklerinde, konuşmaları ücretlendirilmez. Kullanıcının başlattığı ilk görüşme ücretsizdir, ancak kullanıcıyla yapılan sonraki görüşmeler ücretlendirilir. Ücretsiz giriş noktası konuşmaları yalnızca kullanıcı tarafından başlatılabilir. Kullanıcılar bu giriş noktaları aracılığıyla işletmelere mesaj gönderdiğinde ücretsiz görüşmeler 24 saatten 72 saate uzatılır.
Ülkeler ve görüşme çeşitleri bazındaki güncel ücretlendirme listesi için tıklayınız.